Baunekirkens Sogneweekend d. 23.-25. august 2024 på Nøvlingskov Efterskole

Velkommen på sogneweekend for alle i og omkring Baunekirken! Sogneweekend er en festlig weekend og et godt fællesskab på tværs af generationer og grupper i kirken. Vi har sammensat et varieret program, så der forhåbentlig er noget for enhver smag!

Pris: kr. 440,- pr. voksen, kr. 275,- pr. barn (4-17 år). Max kr. 1150,- pr familie.

Der kan søges friplads hos Menighedsplejen i Tjørring (kontakt Daniel Kristiansen ddk@km.dk). MobilePay 550441

LÆS PROGRAMMET HER

TILMELD DIG HER

Et menneskesyn under pres - debatten om aktiv dødshjælp og jagten på værdigheden

Lørdag formiddag får vi besøg af sognepræst Inge Marie Kirketerp Hansen fra Gjellerup. Hun har markeret sig i den aktuelle debat om aktiv dødshjælp og vil dele ud af sine tanker og overvejelser i en bibeltime om menneskesyn.

Størstedelen af den danske befolkning går øjensynligt ind for indførsel af aktiv dødshjælp i Danmark. Oftest handler det om den værdige død, om at fjerne den ubærlige lidelse og at opretholde retten til selv at bestemme over sit liv. Så enkelt bliver det ofte lagt frem, og det lyder jo så positivt. Hvordan kan det så være, at langt størstedelen af landets præster er imod indførelse af aktiv dødshjælp? Hvad er kirkens og evangeliets plads i debatten – og skal den overhovedet have plads?

Ifølge cand.theol. og sognepræst Inge Marie Kirketerp Hansen vil en indførsel  af aktiv dødshjælp betyde, at vi fjerner lidelsen ved at fjerne den lidende, og så kommer vi som samfund til at lægge en bombe under vores menneskesyn. Er vi parate til at betale prisen?, spørger hun. Bibeltimen vil rumme tid til debat.

Vil du med til AFRIKA?

Mens de voksne er til bibeltime, smutter børn og juniorer en tur til Afrika. Tur-guide er Rikke Dirchsen Nielsen fra Mission Afrika. Vi skal besøge kirker og dyr og mennesker fra hele Vestafrika.

Sogneweekend-udvalget:

• Marie Slumstrup