Konfirmationer

Til alle forældre, der skal have et barn konfirmeret i Baunekirken.

Tilmeldingen foregår i to trin (- sørg for også at få udfyldt andet trin!):

1. Tilmelding til konfirmation i sognet

Gå ind på: https://personregistrering.cpr.dk/personregistrering/konfirmation

Log på med MitID. Med mindre en forælder har eneforældremyndighed, skal begge forældre tilmelde barnet. Den ene forælder går ind og tilmelder barnet. Den anden forælder modtager link til godkendelse i sin digitale postkasse eller logger efterfølgende på tilmeldingslinket og godkender/accepterer tilmeldingen. Den digitale tilmelding kan benyttes fra 1. januar året før konfirmationen. Er der brug for at tilmelde et barn senere, eller behøves hjælp til i forbindelse med tilmeldingen, så kontakt kirkekontoret eller en af præsterne.

NB! Hvis man har bopæl i Gudenåskvarteret, bor man i Hedeager Sogn. Hvis man bor her eller andre steder uden for Tjørrings sognegrænse, men ønsker at følge undervisningen i Baunekirken og/eller at blive konfirmeret i Baunekirken, skal man huske at tilmelde sig Tjørring Sogn.

2. Udfyldning af spørgsmål vedr. hold, samtykke mv.

Der kan gå lidt tid (op til 24 timer) fra tilmeldingen (punkt 1) er udfyldt til den er registreret i systemet. Når begge forældre har godkendt tilmeldingen og systemet har registreret tilmeldingen, skal der svares på et par spørgsmål vedr. konfirmation i Baunekirken.

Gå ind på: https://konfirmand.kirkenettet.dk

Vælg fanen ”til besvarelse” og udfyld hvilket hold konfirmanden skal gå på samt evt. samtykke vedr. foto mv.  (Bemærk, at der ikke er et sted, hvor der står "OK" eller "send", når man har tastet ind, - systemet registrerer oplysningerne med det samme, de er skrevet).

Konfirmationsdatoer t.o.m. 2027

Konfirmationer i Tjørring finder sted på 7. klassetrin, men man konfirmeres sammen med sin gamle 6. klasse. Alle konfirmationer finder sted i Baunekirken.
Tidspunkt på dagen for selve konfirmationen fastsættes, når indskrivning har fundet sted.

• Lørdag den 27. april:
      • Kl. 09.00: Elever, der har gået i 6.A på Tjørring skole
      • Kl. 11.00: Elever, der har gået i 6.B på Tjørring skole
    • Søndag den 28. april:
      • Kl. 10.00: Elever, der har gået i 6. klasse på Lundgårdskolen

2025

• Lørdag den 17. maj: Elever, der har gået i 6. klasse på Tjørring skole
    • Søndag den 18. maj: Elever, der har gået i 6. klasse på Lundgårdskolen

2026

• Lørdag den 2. maj: Elever, der har gået i 6. klasse på Tjørring skole
    • Søndag den 3. maj: Elever, der har gået i 6. klasse på Lundgårdskolen

2027

• Lørdag den 1. maj: Elever, der har gået i 6. klasse på Tjørring skole
    • Søndag den 2. maj: Elever, der har gået i 6. klasse på Lundgårdskolen

Konfirmationsdatoerne kommer herefter som udgangspunkt til at ligge første lørdag i maj samt den efterfølgende søndag. De endelige datoer for 2028 offentliggøres her juni 2024.